paradise island



har under de senaste dagarna inte funnits varken tid eller ork for att blogga. insag att jag maste ha smittats av vinterkraksjuka innan jag akte eftersom vi knappt hann utanfor svergies granser innan symptomen satte in.
madde fruktansvart verkligen. fick inte i mig annat an nagra begransade deciliter vatten pa tre dagar. dessutom mitt uppe i luften bland hundratals andra manniskor som serverades mat om och om igen. lukten, trangseln och ingenstans att undkomma. bara att fylla spypase pa spypase infor alla. usch, det var verkligen hemskt...

over tjugofem timmars resa i det tillstandet tog nastan knacken pa mig vill jag lova. men det som inte dodar...
har nu blivit battre och har redan fatt massa brun farg, tva veckor kvar dessutom. kommer vara som en kolbit nar vi kommer hem. hoppas verkligen att det inte finns nagon sno kvar hemma i mitten pa januari. det ar verklgien ett sant paradis har. kritvit sand, turkost vatten och oerhort trevliga och vanliga manniskor. det ar dock valdigt fattigt och inte sa exploaterat som jag forst hade tankt mig. australiensare overrallt. alla surfar och festar dygnet runt. allt ar billigt, men utbudet begransat. sover nastan ingenting har nere, vaknar runt fyra tiden pa morgonen och lyssnar till faglarna, armans snarkningar och den samre fungerande airconditionen. man ska inte klaga pa varmen men det ar fruktansvart varmt, 32 grader och 82% luftfuktighet. kanns som att vakna i en finsk vedeldad bastu varendaste morgon. men det kanns anda helt overkligt att vara har. maste nypa mig i armen ibland.
sa oerhort underbart...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0