sleepless sorrow

 

klockan har nu passerat 05.00 denna måndag morgon. jag har fortfarande inte lyckats känna ett uns av trötthet.

att vara sömnlös är krävande för många, men inte för mig. jag har alltid kunnat vara sömnlös i långa perioder utan att det har påverkat mitt liv märkbart. naturligtvis så har det tärt mycket på både kropp och själ även för mig.

efter en tidperiod av några dagar, ofta veckor och ibland månader av betydligt bristfällig eller helt utebliven sömn, så har även jag blivit ordentligt sliten. för att sedan kunna "landa i livet" och sova i nästintill hela dygn och efter det varit på topp igen. det är förunderligt hur människan fungerar och hur olika vi är och vilka basala behov vi har.

snart är det tolv timmar sedan jag lämnade mina älsklingar i trygga händer hos någon jag litar hundraprocentigt till, som tar väl hand om dem, ger dem uppmärksamhet och kärlek, som får mig att känna mig trygg av tanken.

trots det så har jag varit tyst hela kvällen, helt upptagen av mina egna tankar och av den enorma saknaden. begravde mig själv under värmefilten som helar min kropp temporärt när lederna känns som dem ska falla av kroppen. har fällt stora krokodiltårar och blivit tröstad av mitt hjärta som såg mitt behov och barnsliga saknad.

känns patetiskt att beklaga sig över att behöva åka till ett semesterparadis under en egentlig klart välbehövlig tidsperiod. men den enorma tystnad och tomhet som jag möttes av när vi kom hem efter att ha lämnat dem...   ...den saknar motstycke...

livet är så inrutat, alla dagar ser nästan likadana ut. merparten av dagen spenderas med hundarna. oavsett om det är fysträningar, långpromenader, lydnadsträningar, sökträningar, spårträningar, lekar utomhus, rastrundor eller att snarka ikapp i soffan. massa måsten, men samtidigt så njutningsfullt som gör mig så oerhört lycklig...

aldrig vill jag leva en dag utan dem. måste försöka vända all saknad till något positivt. men har inte hittat hur än.

hade tänkt packa under kvällen som passerade, har skrivit massa listor som vanligt för att underlätta för minnet. fann dock ingen energi alls... får lov att göra ett nytt försök senare idag när jag har kommit tillbaka från läkaren.

mitt liv är alltid lika fullbokat av göromål oavsett tidpunkt på året, en förändring av detta får bli mitt nyårslöfte.

imorgon ska jag hinna med att handla det sista inför resan iform av diverse medikamenter, besöka läkaren för provtagningarna inför den nya anställningen, tvätta x antal maskiner under sex timmars bokad tid och storstäda hela lägenheten inför hemkomsten i januari. det bästa som finns är att komma hem till ett rent och städat hem. och självfallet så måste jag dessutom packa för både mig och mitt hjärta. men nu är det dags för nyhetsmorgon och en skön varm dusch. sedan bär det iväg till stan för shopping och den obligatoriska läkarundersökningen.       det blev ingen sömn inatt... får väl passa på att sova medan vi solar på Bali istället...

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0